lørdag 21. januar 2023

Få oppskrift til American Dream-genseren Cathrine style!

I forrige innlegg Populære American Dream-gensere på løpende bånd, fikk dere se genserne som jeg strikket til barnebarna til jul!
Og nå har også datteren min fått sin American Dream-genser i fargen rosevann!
Og som jeg lovet dere, har jeg skrevet ned oppskriften min, som jeg deler med dere her!
Oppskriften er i to størrelser: XS-S og S-M. Den er oversized med vidde på 100 og 111 cm.
Tips til ermer: La skiftet mellom de 4 strømpepinnene skje mellom 2 vr. masker, og stram godt, for da blir det penest. 
Tips til halskant: 
Jeg har valgt å strikke  halskant. Det gjør V-halsen  penere og strammere. Men du kan strikke uten halskant, og lage V-halsen dypere, hvis du ønsker det.
Her ser du halskanten fra baksiden.
Ermene sys i og skuldrene sys sammen med maskesting, eller usynlig søm. Se her og her.
Tips: Når bolen er strikket ferdig, sys skuldrene sammen, og halskanten strikkes, FØR ermene strikkes og settes i. Her ser du halskanten før den er sydd fast på vrangen.
Du finner oppskriften til min American Dream-genseren Cathrine style her
 
Spør gjerne hvis du lurer på noe! Og husk at oppskriften er ment kun til privat bruk. 
 

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for oppskrift og gode tips! Kanskje denne blir mitt neste prosjekt? Holder på med en jakke/kofte med mye mønster og må nok lande den først. På den annen side trenger jeg et strikketøy der jeg slipper å tenke så mye, f.eks. på strikkekafe eller mens jeg ser på tv. Så vi får se.....

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Ja, det er deilig å strikke noe uten mønster, og som man strikker på raske pinner! Disse genserne blir det nok flere av, og kanskje en varm jakke? Ha en fortsatt fin helg! :-)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!