søndag 12. mai 2024

Stråmønstet jeg aldri blir lei!

 
Hva er vel bedre enn en rolig søndagsfrokost, med egg og varm te i koppen, og et bord dekket med stråmønsterservise!
 
Personlig blir jeg aldri lei det, og synes det er like vakkert hver gang jeg tar det frem!
 
Enten det er til fest eller til hverdags! Og alt trenger ikke være fra samme produsent.

Hos Royal Copenhagen kan du nå få kjøpt stråmønster kopper med din bokstav på! 
Og jeg synes denne lave vasen fra Royal Copenhagen er så vakker!
Det er også flott med både rifler og halvblonder, som dette fatet
Hos Royal Copenhagen kan du faktisk gå på kurs og lære deg å male stråmønster! Se her.
Det mest spesielle gjenstanden jeg har i stråmønster, er nok denne veldig gamle kaffekannen. Tuten har på et tidspunkt gått i stykker, og erstattet med en sølvtut!
Og så er jeg veldig glad i kaffekvernen på kjøkkenveggen! Mysteriet omkring den kan du lese om her!
Vårens festkake må bli denne fra fines KAGEUNIVERS! Se hvordan du lager den her.
Og nylig oppdaget jeg at det finnes en Royal Denmark Sweather designet av Karen Krogsgaard, og den MÅ jeg strikke meg! Oppskriften finner du på Ravelry her.

2 kommentarer:

  1. Nydelig genser, det blir gøy å strikke.
    Kannen din og borddekkingen med det praktfulle porselen er fantastisk. Du ville bli begeistret over å besøke Meissen porselensfabrikk i nærheten av meg... en klem til deg fra Viola

    SvarSlett
  2. Hva du har, og hva du fremskaffer av informasjon! Imponerende rett og slett! Det er en sann glede å spise av lekkert servise.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!