tirsdag 2. april 2019

Min farmors Melitta kanne ble endelig komplett!

Det hender at tilfeldighetene kan være på din side, og det var de for meg for noen dager siden!
Min farmors Melitta kanne fra 1950-tallet har vært et tema flere ganger i det siste, og senest i Mer om min farmors Melitta Minden kaffekanne!
Og som sikkert flere av dere hadde fått med dere, manglet min farmors Melitta kanne det originale kaffefilteret i porselen. Det skal ha blitt knust da kannen var nesten ny.
Jeg visste ikke om kannen burde ha kaffefilter nr. 101 eller 102, men tenkte at jeg fikk ta det jeg kom over først.
Og på vei hjemover en fredag nylig, fikk jeg plutselig se en bruktbutikk som jeg ikke har vært inn om før!
Og akkurat der skulle det vise seg at "mitt" Melitta porselensfilter nr. 101 skulle dukke så beleilig opp, og dessuten passe så perfekt!
Så nå står farmors Melitta kanne med filteret på, mens lokket ligger ved siden av!
Jeg har nok blitt litt hekta på Melitta! Så skulle det dukke opp en kanne eller to i fine pastellfarger,kan det nok hende at de blir med meg hjem!
Vil du lese mer om Melitta, finner du en artikkel i det siste utgave (nr. 2/2019) av Scandinavian Retro.

3 kommentarer:

  1. Gratulerer! Så bra at det ordna seg! Jeg gleder meg med deg!

    God tirsdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Snakk om flaks.
    Nydeleg kanne med tilbehør.

    SvarSlett
  3. Gratulere deg. Jeg drikker akkurat min gode morgenkaffe, som jeg brygget med Melitta filteret mitt :-))) Ha riktig god dag Cathrine.
    Hilsen fra Viola

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!