tirsdag 22. september 2020

Stripa sjal og Marius alpelue i høstfarger!

I det siste har jeg strikket meg et såkalt Stripa sjal i en fin høstfarge! Her ser du sjalet og luen med høstfjellet i bakgrunnen!
Oppskriften på sjalet er hentet fra boken Sjal og skjerf, av Bitta Mikkelborg. Garnet er Sandnes Alpakka (farge 3355), som er både mykt og varmt.
Sjalet har et fint mønster, og en stripe i midten, derav navnet! 
Den nye Marius alpeluen min i tynn alpakka ull strikket jeg i vinter, og den fikk innslag av restegarn i jordfarger. 
Den passer perfekt til Stripa sjalet og til de vakre fargene i høstfjellet akkurat nå! Her fra Nevelfjell ved Lillehammer.
Setergrendene ligger der vakrere enn noen sinne!
Nå gleder jeg meg til å bruke settet mitt med Marius alpelue og Stripa sjalet! 

1 kommentar:

  1. Så fine farger i sjal og lue, og flotte bilder av høstfjellet! Boka med sjalet har jeg selv, likte veldig godt fargen du har brukt. Ha en fin helg!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!