tirsdag 19. oktober 2021

Høstferie med en touch av vinter!

Fjellet om høsten er lunefullt, og det gjelder å være forberedt på raskt værskifte, og legge om til vinterdekk, for sikkerhets skyld!
Vi ankom Nord-Aurdal og Grønkinn i strålende høstvære, og kunne glede oss over en vakker solnedgang! Les mer om Grønkinn her.
Og glede oss over sol fra nesten skyfri himmel dagen derpå! Så bestemte vi oss for å gå turen opp til Binnhovdknatten, som ligger på 1165 m.o.h. Link. Du ser den her i bakgrunnen.
Vi startet ved Fræningen, der vannet hadde fått et tynt islag i løpet av natten! Litt senere passerte vi den gamle Nystølen,
Nystølen har en port som jeg også måtte forevige!
Her har vi kommet til Søre Engatn, som ligger vakkert til ved foten av fjellet! Herfra går stien bratt opp mot toppen.
Et stykke opp i bakken, snudde jeg meg, og så at det var snøvær på vei.
Og da det begynte å dale snø fra himmelen, hadde vi en rask rådslagning, og bestemt oss for å følge fjellvettregel nr. 8 som sier: Vend i tide, det er ingen skam å snu!
Det var selvfølgelig synd å måtte snu når vi nærmet oss målet for turen, men vi var glade for avgjørelsen når vi så hvordan været snudde på bare en times tid!
Så vi får håpe på bedre lykke neste gang!
Her har hunden Ada kommet seg vel opp til Binnhovdknatten en uke tidligere! 
 

2 kommentarer:

  1. Fine bilder fra turen. Det er synd at det vakre høstværet ikke holdt ... det er riktig å alltid være oppmerksom på veien tilbake. Det er akkurat det jeg ville ha gjort... også.
    En fin hilser til deg og klem.

    SvarSlett
  2. Ja, nå er det tida for raske væromslag. Smart å snu i tide. Fjellet blir ikke borte, og det kommer alltids flere anledninger. Koselige bilder. Ser veldig fint ut der. Her blåser det friskt i dag. Gleder meg over fint luftingsvær og god klestørk.

    Riktig god helg!

    Klem

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!