søndag 24. oktober 2021

Fra sukkertøy hus til bygdas snakkis!

Da vi malte huset vårt for 12 år siden, ble det lysegult og skilte seg godt ut blant datidens trend, som var grått i alle nyanser! En nabo ga det endog navnet sukkertøyhuset!
Men vi har trivdes godt med vårt lysegule hus, og etter hvert lyseblå utgangsdør!
Men så var huset vårt modent for å males på nytt, og da ble spørsmålet om vi skulle velge en helt ny husfarge? Som denne rosafargen fra Telthusbakken i Oslo?
Det ble ikke rosa! Men etter å ha malt flere forskjellige fargeprøver på en vegg, falt valget på en helt ny husfarge! 
Her er husbonden i gang med transformeringen! Som vises i grått for spenningens skyld!
Og fargen vi til slutt valgte, sto ikke på noe fargekart for husmaling, men er faktisk en interiørfarge! 
Det er en gylden brun-beige farge, som er veldig fin mot alle de hvite detaljene!
Her er fremdeles gjerdet rundt terrassen  og takutspringet lysegult, og døren lyseblå.
Og her er alt ferdig malt! Hva synes du?
Husfargen vi har valgt kalles Cashmere, og fargekoden ser du her. 
Nå har jeg et spørsmål til deg! Hvilken farge synes du vi skal velge på den nye inngangsdøren?
Vi skal kjøpe en klassisk dør med sprosser, men er usikker på om den bør ha farge, eller være hvit? Hva stemmer du for? Klikk på bildet for å se det i større format

4 kommentarer:

  1. Hei! Så gøy at dere tør gå deres egne veier i val av farge på huset! Det ble kjempefint! Når dere har vært så modige med fargen på huset, syns jeg dere må fortsette å være modige med farge på døren også. Personlig syns jeg hvite dører er kjedelig. Den orange døren lyser opp og forteller at her bor det noen morsomme og spennende mennesker! Grønt og blått er også fint! :) Vi har et hvitt hus selv med blå dør. Ikke så veldig spennende. Grunnmuren som har vært hvit er blitt grå i høst, mest for å kamuflere skitten som alltid kommer på fremsiden mot veien. Jeg har tenkt å male døren plommerød. Vi hat en bakdør og en kjellerdør som også har vært blå, til våren har jeg tenkt at den ene skal bli okergul og den andre blåveisblå :)

    SvarSlett
  2. Huset ble kjempefint med ny farge! Jeg er nok kjedelig og hadde sikkert valgt hvit dør. Følg hjertet sier jeg bare. Og spreke farger gjør noe med oss.....

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  3. Ncs kode på den vakre gulfargen på huset?

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!