fredag 23. desember 2022

GOD JUL!

Så er julen rett rundt hjørnet, og det er julepynt i hvert et hus!
De gamle nissefigurene har blitt en favoritt, og her ser du min samling med gamle nisser pr. i dag!
Denne amerikanske nissen kjøpte jeg da barna mine var små, så den har fulgt oss i alle år!
Og for noen år siden fant jeg denne søte grøtnissen!
Så kom denne trioen i hus! Det er gamle, tyske nisser.
Denne har jeg brukt mye, til både lys og julekaker!
De gamle nissene har de siste årene vært nesten den eneste julepynten jeg har tatt frem, og nå er de spredt til alle husets rom! 
Eie soppnissen er den siste nyankomne, som du kan lese om i Populær Eie-nisse ble årets beste bruktfunn!
Og med alle disse glade nissene, ønsker jeg dere alle en god og fredelig jul!

4 kommentarer:

  1. så masse fine nostalgiske nisser du har ,takk for alltid så fine ord inne hos meg .jeg ønsker deg og dine en riktig god jul og Godt nytt år

    SvarSlett
  2. God jul til deg og din kjære...
    og an stor klem fra Viola.

    SvarSlett
  3. Fine nisser du har samla! Her i huset er det nisser i alle varianter, mest heimelaga. I år har de to minste barnebarna vært her så nissene har både fått hoppa og dansa! " Det er morosamt med jula for dessa som er små...." Jeg er glad i romjula, og disse dagene synes jeg flyr avgårde i rekordfart.

    Så derfor ønsker jeg god romjul!

    SvarSlett
  4. Det er koselig med gamle nisser som kommer fram i jula år etter år. Jeg husker en med plass til julegodter ved siden av seg, fra barndommen. Den var det ikke jeg som arvet. Men vi har noen ganske små, gamle fra min manns familie. De tror jeg er temmelig gamle. Det er jo koselig at de har noen år på baken, det skal liksom nissen ha, skal han ikke :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!