lørdag 29. april 2017

Lag en bunadskake til konfirmanten!

Jeg visste at det var noe som het Barbie-kake. Men bunadskake, det hadde jeg ikke hørt om!
Men, bunadskake til konfirmasjon har blitt veldig populært. De lages etter det samme prinsippet som Barbie kakene - se her.
Dette er en Hardangerbunad-kake,
mens dette er en Rogalandsbunad-kake.
Her er en Sognebunad-kake.
 
Men en bunadskake kan lages på flere måter, som denne etasjekaken, som er dekorert med broderiene på Gudbrandsdals festbunaden.
Og denne delikate etasjekaken med Nordhordland vinterbunad, har også fanget opp konfirmantens interesse for  bøker og musikk!
Her er en etasjekake som er formet som Østfoldbunaden.
Også en enkel kake kan dekoreres med konfirmantens bunad.  Link.
Den lages etter prinsippet som du ser over.
Dette er en annen variant, med dekor fra Nordlandsbunaden.
Se oppskriften og hvordan den lages her.
Og til slutt Bergensbunad-kake!
 
Div. foto: Pinterest.
 

5 kommentarer:

  1. Morsomme og flotte kaker.
    Eg sende link til bloggen din
    til sønn og svigerdatter...

    God helg.

    SvarSlett
  2. I have never seen "costume" cakes before, how interesting :-)
    xx

    SvarSlett
  3. WOW - så utrolig fine!!
    Ha en super mai, Cathrine!

    ~ Charlotte ~

    SvarSlett
  4. Hei, utrolig flotte kaker. Jeg skal lage en rund bunadskake til mitt eldste barnebarn i mai og håper du kunne gitt meg litt tips om hvordan du har gjort det. Tenker da spesielt på «sølvet», knapper, belte… Er det laget av marsipan/sukkerpasta og malt med sølvfarge? Eller er fargen knadd inn? Eller er pynten kanskje laget av royal icing eller blomsterpasta? Hva slags merke farge har du brukt for å få den sølvfargen? Alt av tips og råd tas i mot med stor takknemlighet 🤩

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jeg skulle gjerne hjulpet deg, men kakene i innlegge er ikke laget av meg, men er til inspirasjon! Hvis du klikker på linkene kan du finne noe informasjon om den enkelte kake. Jeg tror pynten er laget av sukkerpasta, og at sølvet er malt med sølvfarge. Kanskje du finner tips og råd her: https://www.cacas.no/inspirasjon/teknikker/fargetips Lykke til! :-)

      Slett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!