onsdag 26. april 2017

Vår i kjøkkenvinduet - pelargoniene får vårstellet!

Det er unektelig litt trist og stusselig i vinduene om dagen. Og jeg gleder meg til pelargoniene igjen  skal blomstre og gro, som i fjor!
For med ny jord, vann og gjødsel, er det nå like før de våkner til nytt liv, og en ny sommersesong! 
I vinter hadde jeg tenkt til at Mårbacka pelargoniene skulle få overvintre i vinduskarmene. Men så kom julen, og da måtte de likevel vike plassen.
Så da jeg tok de inn igjen fra uteboden i februar, var de ikke særlig voksevillige!
Men etter litt godt vårstell, vokser nå både planter og stiklinger i skjønn forening! Se hvordan du gjør det i Herr og fru Pjusk!
Så det er bare å glede seg til de blomstrer villig vekk i vinduskarmene igjen!
Et lite tips: Se ukens episode (3:10) av Hagen min på NRK! Der møter du Anne Merete Aspestrand, som forteller om sin samlerhage med pelargonier.
Hun har 200 forskjellige typer av arten, og gir gode råd om stell og stiklinger! Se her.

1 kommentar:

  1. Lykke til med pelargoniene kjære Cathrine.
    Hilsen fra Viola

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!