fredag 19. januar 2018

Bursdagsgave til mor: Strikket alpelue!

Dette er én av fjorårets mange strikkeprosjekter: Alpelue til min mor!
Den ble strikket til hennes fødselsdag i juni, og derfor er omgivelsene for fotograferingen grønne og sommerlige!
Hun ønsket seg en alpelue som ikke klødde, og som kunne passe til de fleste antrekk.
Derfor falt valget på mellomgrått i DROPS Cotton Merino, som er en blanding av ull og bomull.
Luen har et fint mønster!
Her prøver jeg den mens jeg inspekterer fuglehusene!
På innsiden har jeg brodert et rødt hjerte, så mor skal se hva som er bak og frem!
Hjertet er brodert med kjedesting av noe restegarn.
I fuglehusene bodde det faktisk 3 fulgefamilier sist vår! Les Fugler i kassene! 
Gratismønster til min mors alpelue finner du her!
Meg og min kjære mor! 

2 kommentarer:

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!