onsdag 28. august 2013

Den røde lykke!

For en liten gutt er lykken rød og heter RIPS! Og i lang tid har barnebarna lurt på når ripsene var klare til å spises, og om de da kunne få eggedosis på!
Og det kunne de selvsagt, bare bærene ble modne nok til å kunne plukkes! DA skulle vi kose oss da!
Og vi skulle plukke så fryseren ble full, og det ville være nok til mange, mange desserter gjennom den lange vinteren!
Men i år har vi hatt veldig lite rips, uvisst av hvilken grunn.
- Ble det såååå lite bær, farmor?
- Ja, men det blir nok til én dessert til!
Og mens han prøvesmaker en rips, jobbes det intenst med tanken om de få bærene...
og når de kan spises!
Og mens eggedosisen helles over de røde ripsene, legges en slagplan:
- Men, da kanskje vi kan spare ripsene til JULAFTEN da!
Det var en god idé! Og blir det noen rips til overs, kan vi jo alltids lage en ripskake! Oppskrift fra TINE finner du her!

7 kommentarer:

  1. Rips er godt med godt tilbehør til❤ser ut som han koste seg!
    Nyt dagen!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Hmmm....i år har vi hatt så mye flott rips at vi ikke har klart å spise halvparten engang. Det har bugnet på buskene. Jeg har plukket og plukket og gitt bort masse, både til dem som ville ha og til dem som kanskje egentlig ikke ville ha. Resten har fuglene måttet ta seg av.

    SvarSlett
  3. Takk for tips om ripskake! Den skal prøves :)

    SvarSlett
  4. BRa forslag, da vet du hvilken dessert du skal servere julaften !

    Fine gutten :)

    SvarSlett
  5. Så fin bildeserie. Deilig med forventninger!
    Ripskaken så spennende ut.
    Vigdis

    SvarSlett
  6. Vi la over nett i år, for i fjor forsvant alle bærene med en fugleflokk som slo seg ned en morgen.

    SvarSlett
  7. Åh nå fikk jeg vann i munnen, rips har jeg ikke smakt på flere år. Men ettersom jeg nå er tilbake i gamlelandet skal jeg sikre meg noen kurver. Alltid koselig å titte innom bloggen din. Klem fra meg

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!