onsdag 23. april 2014

Blåsveis - vårens fineste!

Hver blomst, sin sjarm, og om våren går vi fra den ene vakre blomsten til den andre!
Men når vi har sett blåveisen på vår vei, da vet vi at våren har kommet langt på sin ferd! Her blåveis i Elsa Beskows utgave - plakaten Blåsippan fås kjøpt her!
Og de siste dagene har varmen gjort at alt springer ut på en gang!
Disse nydelige blåveisene gjorde en kort  lykke på vårt kjøkkenbord,
gjemt mellom middagstallerkener og grønn agurksalat, var den lille muggen med blåveis et fint blikkfang!
Og den nydelige blåfargen - det må da være en av naturens aller vakreste?
Men gleden er kortvarig, så det gjelder å plukke disse skattene mens man kan!

5 kommentarer:

  1. Holder en knapp på hvitveisen som den vakreste jeg. Men det vokser blåveis 2 steder i hagen,som gjør at vårfølelsen kommer sterkt frem ved blomstring.
    Men hos oss er blomstene lysere..
    Kanskje feil jordsmonn?
    Blåveisen vokser vel ikke lengre nord, enn nordsiden av Trondhjemsfjorden.
    Noen tror den er fredet,men det er den ikke...

    Ha en flott dag-

    SvarSlett
  2. Ååå så vakker, det er ikke blåveis her jeg bor men hvitveisen er fin også :)

    SvarSlett
  3. Blåveisen hører barndomsminnene til for meg. Savner den virkelig her vest! Når vårsola varmer i bakkene, tar jeg meg i å speide etter de små, blå hodene selv om jeg vet de ikke vokser her.

    SvarSlett
  4. Hvitveis er min barndoms vårblomst, men her jeg bor nå er det mest blåveis. Så husker jeg snøklokker fra hagen.
    Så enig med deg: Nydelig blåfarge!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  5. Åh, de er sååå fine!
    Her hos meg er de avblomstret allerede, men hvitveisen står enda :)Og konvallen er på vei opp den også, herlig :D

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!