fredag 18. april 2014

Retro oppskrift - Lykkeliten!

Her kommer en ny oppskrift fra min voksende samling av gamle og retro strikkeoppskrifter!
Den er fra slutten av 1960-tallet, og kalles Lykkeliten! Oppskriften er for barn 2-8 år, og har mønster på genser/kofte, lue og strømpebukse!
Lykkeliten skulle helst strikkes i Peer Gynt garn, men det velger man jo selv! Og fargene kan lett skiftes ut, om man ønsker det!
Strikkeoppskriften kommer fra Sandnes Uldvarebrik, og viser tre glade gutter i nye strikkeantrekk!
Som forhåpentligvis ikke klødde, så de kunne fortsette leken uforstyrret, og uten at luen endte gjemt bak en vedstabel!
https://drive.google.com/file/d/0B0xXuABlI-huQm00VFFSbkJHMTQ/edit?usp=sharing
Jeg har laget et pdf-dokument av oppskriften som du kan laste ned her! NB! Husk at oppskriften kun er ment til privat bruk!

Hva strikker du i påsken?

4 kommentarer:

  1. Fin oppskrift, og jeg husker godt Per Gynt garn, fins det ennå....?

    Strikket en fana kofte i min ungdom, 80-tallet, i per gynt garn. Husker den gang at det var ikke veldig stort utvalg i garn...også kom mohai, som tok helt av !! Hehe

    Avslutter et baby teppe, så blir det nok å lese ut boken min, forhåpentligvis ute i solveggen her i Italia :)

    SvarSlett
  2. Å, disse oppskriftene har jeg mange av på loftet! Arvet mange etter min mor, og oppskriftshefter fra 1950 tallet. Gøy å ha :)

    SvarSlett
  3. Det er dårlig med strikking i heimen her, Cathrine..hehe...jeg er kun god på å hekle eller strikke vaskekluter:)

    ❀Ønsker deg en fortsatt god påske❀

    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  4. Så fine. Jeg få en spesiell følelse når jeg ser disse mønstrene, jeg tror den er god, (nesten slik at jeg kjenner en lukt også)rart. God påske til deg. ;-)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!