lørdag 21. januar 2017

DIY av gamle vinduer!

Gamle, vakre, patinerte vinduer med sjel og sjarme kan få nytt liv!
Hvis du ikke har et vindu eller to liggende, finner du det hos firmaer som selger gamle bygningsdeler eller på Finn.
Man kan lage alt fra fine billedrammer 
til en levegg på badet!
Her har et brudebilde fått en helt spesiell ramme, og ektesengen en helt spesiell hodegavl!
Har man mange vinduer, kan de bli til et helt veksthus!
Et buet vindu med vindustramme, blir et fint blikkfang på peishyllen!
Og sammen med et gammelt symaskinunderstell, får du et veldig spesielt bord!
Du kan også lage en fin hylle og oppslagstavle av et gammelt vindu!
Og er glassene blitt knust, kan man sette inn speil, og ta vare på den fine vindusrammen!
Eller man kan få tak i gammelt glass, og sette inn nye ruter.
Gamle vinduer er fint å bygge et kjøkkenskap av - se Herskapelig drømmehus.
Så har du gamle vinduer liggende på loft eller i kjeller - lag noe fint av dem!

4 kommentarer:

  1. Romantisk - jeg liker :-)))
    Takk for vakker innlegg Cathrine.
    God helg fortsatt. Solen og snø her. GLEDE.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Takk for mange spennande tips med
    gamle vindauge !!

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Takk for tips. Jeg har faktisk et par småtutete gamle vinduer på vent i kjelleren.

    SvarSlett
  4. Det er så artig å se at det fine som kan skapes på nytt. Skulle vært litt mer praktisk anlagt ser jeg.

    Riktig god søndag fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!